Programma

Bart Meerdink
Gastheer

Gastheer Bart Meerdink opent Voice Markting & Chat in 1 Day.

Quirine van walt meijer
Quirine van Walt Meijer
User Experience Designer

Het aantal 'connected devices' groeit exponentieel door en maakt wereldwijd het leven van steeds meer consumenten gemakkelijker. Wat betekent dit echter voor het marketing vak en de opkomst van 'conversational commerce'?

Namens Microsoft vertelt Quirine van Walt Meijer, UX Designer, meer over de komende impact van Conversational AI & Voice Design voor hun Enterprise klanten.

Martien Verhoeven
Martien Verhoeven
Oprichter Cloudoe

Tijdens deze presentatie nemen we je mee in de klantreis waarbij we aan de hand van concrete aansprekende voorbeelden uit de dagelijkse praktijk laten zien wat de kracht is van Predictive Engagement.

‘Predictive wat’ hoor ik je denken. Dit is op basis van webbrowsing actief aanbieden van communicatieve interactie aan bezoekers. Dit kan met AI door middel van voice- en chatbots. Doel is een bezoeker in een zo vroeg mogelijk stadium assisteren bij het maken van keuzes. Door het inzetten van de juiste oplossingen tijdens de klantreis, geven we tevens cijfermatig onderbouwd weer wat het voor een organisatie kan betekenen en opleveren, niet uitsluitend in geld maar ook aan relevante inzichten.

Martien geeft deze presentatie samen met Terrence Hotting, Sr. Solution Consultant Genesys.

Marion Mulder
Marion Mulder
Specialist Chatbots, Voice Assistants, AI & AR

Meestal hoor je cases waar het gaat om sales optimalisatie of call reductie. Maar wat nou als dat bij jouw organisatie niet van toepassing is (of in ieder geval niet het belangrijkste doel) zoals bijvoorbeeld bij een ziekenhuis of zorginstelling. Wat bieden deze tools dan voor mogelijkheden? (Best veel!)

Tijdens deze sessie neemt Marion je mee langs voorbeelden uit de zorg en deelt lessen die zij de afgelopen jaren geleerd heeft.

Mark van den ende
Mark van den Ende
Teamleider operational excellence

Sinds december 2019 werkt Greenchoice met Watt, hun virtuele assistent. Deze virtuele assistent, geboren uit een samenwerking tussen de operatie én marketing, is onderdeel geworden van een breed gedragen programma waarin Greenchoice hun positie als innovator op het gebied van (online) klantenservice verder kan uitbouwen.
In deze interactieve sessie vertelt Mark van den Ende hoe ze zijn gestart met het project en hoe dit uiteindelijk is uitgegroeid tot een van de strategische initiatieven binnen Greenchoice (én zelfs onderdeel is geworden van hun bedrijfsstrategie). Uiteraard delen ze ook de actuele resultaten van de virtuele assistent. Ook is er genoeg ruimte voor vragen en het delen van ervaringen!

michiel doetjes
Michiel Doetjes
Online Marketeer bij Hogeschool Saxion

Groeiende concurrentie op de (hbo) onderwijsmarkt vraagt om een heldere en duidelijke positionering. Bij Hogeschool Saxion bereiden we studenten voor op een wereld die constant in verandering is. De beroepen van vandaag kunnen over een aantal jaar radicaal anders zijn. Met de belofte ‘Get Ready for a Smart World’ laat Saxion zien dat je tijdens je studie vaardigheden en skills krijgt aangereikt waarmee je klaargestoomd wordt voor jouw beroep van de toekomst.

Binnen deze strategie past ook de pilot met een chatbot die Saxion vorig jaar heeft opgezet en Michiel Doetjes, Online Marketeer, vertelt tijdens deze sessie over de eerste resultaten en over wat dit betekent voor een meer traditionele organisatie als een hogeschool. Hij wordt daarbij ondersteund door Daan Loohuis die namens Adwise de technische en projectmatige ontwikkeling heeft verzorgd.

13.45 - 14.00 uur

Marije van Asseldonk
Marije van Asseldonk
Digital specialist

Iwan en Marije nemen ons mee in hun ervaringen met voice toepassingen bij DPG media, waaronder die van de Volkskrant en Qmusic. Daarnaast laten zij ons verschillende mogelijke verdienmodellen zien. Wat zijn de ‘lessons learned’ en welke mogelijkheden voor voice zien zij in de toekomst.

DPG Media (De Persgroep) is het grootste mediahuis van ons land. En streeft ernaar de meest toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites uitgever van Nederland te zijn. Van de Volkskrant tot Autotrack, van Qmusic tot MyChannels. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Sam Warnaars
Sam Warnaars
Oprichter van Open Voice en Principal Consultant Innovation bij Merkle

In 2020 zet de snelle opmars van apparaten met spraakfunctionaliteit zich onverminderd voort. Voice is niet langer iets waarvoor je een speciaal apparaat aanschaft, het zal ook steeds vaker in de apparaten zitten die je koopt, soms zelfs zonder dat je er erg in hebt. Tegelijk zal het bedrijfsleven op zoek blijven naar de goede toepassing van spraak in de communicatiemix met de doelgroep.

Sam Warnaars, oprichter van Open Voice, een 'meetup' voor voice professionals, vertelt er graag meer over in zin boeiende sessie met actuele insights. Tevens geeft hij een kijkje in de toekomst; waar staan we over 3 jaar? En waar kan elke marketing en communicatie professional alvast rekening mee houden?

Frank Smit
Frank Smit
Chief Operating Officer

De tevredenheid van klanten én medewerkers is steeds vaker afhankelijk van de inzet van chatbots met software zoals Google Dialogflow. Frank Smit, Chief Operating Officer bij OBI4wan, gaat in zijn presentatie in op het eigen chatbot platform.

Hij laat in een praktische demonstratie onder andere zien hoe de flow aan de achterkant er uit ziet en hoe API's binnen een dag gekoppeld kunnen worden. Kortom, hoe kun je via slimme chatbots voor een efficiëntere service zorgen en de CX binnen jouw bedrijf verbeteren!

Quennie Donker
Quennie Donker
Accountmanager

Bij veel organisaties en bedrijven komen dagelijks tientallen, zo niet honderden e-mails binnen. Bijvoorbeeld van klanten die een retourzending aanmelden, sollicitanten die hun cv mailen, medewerkers die roosterwijzigingen aanvragen of een verlofaanvraag doen.

Iedere mail vraagt om een correct en snel antwoord, maar het lezen, routeren en beantwoorden ervan kost veel tijd en geld. Doodzonde, helemaal als je ook veel terugkerende vragen binnenkrijgt. Dat kan beter en efficiënter: met AI Mail Automation.

Maarten Lens Fitzgerald
Maarten Lens-FitzGerald
Voice evangelist

Voice is het snelst groeiende nieuwe mediakanaal. Nooit eerder is een nieuwe technologie zo snel geadopteerd. Waarom is voice zo belangrijk? Wat kun je met dit nieuwe kanaal en hoe doe je dat.

Voice evangelist, thought leader, consultant en schrijver van het boek ‘Voice, kansen en inzichten van de spraakrevolutie’ neemt je mee in het ontstaan van dit medium en zorgt dat je na afloop weet hoe jij voice kunt inzetten, zowel thuis als op je werk.

• Voice is Maarten's 5e nieuwe medium, na AR, mobiel, e-mail en internet. Gedurende zijn hele carrière heeft hij als thoughtleader gesproken op veel evenementen, van World Economic Forum, TED tot Mobile World Congress.
• Lees het boek van Maarten Lens-FitzGerald - Voice, de spraakrevolutie: inzichten en kansen.
• Maarten richtte de evenementenserie Open Voice op, tweemaandelijks en gemiddeld 130 aanwezigen.
• Hij publiceert ook de wekelijkse Open Voice-nieuwsbrief met het huidige Voice-nieuws en de Voice Cast, een podcastshow met Business News Radio. Allemaal in het Engels en voor de Europese markt. Zijn boek 'Voice' verschijnt in de zomer van 2020.
• Om de mogelijkheden van Voice & ouderen te verkennen, heeft hij met succes het Project Zilver Consortium geïnitieerd met Google, verzekeraar Achmea en ANBO, de grootste Nederlandse organisatie voor ouderen en de Nederlandse overheid. Het is net opgericht in Denemarken en andere landen gaan binnenkort live.
• Eerder heeft Maarten met succes het grootste Augmented Reality platform Layar en de toekomst van werkplatform Teamily opgericht en verlaten.

15.15 - 15.30 uur

Wrap-up en afsluiting

Bart Meerdink
Gastheer

Tijdens deze sessie is er ruimte voor het stellen van vragen.