Programma

09.00 - 09.30 uur

Ontvangst

Bart Meerdink
Dagvoorzitter

Dagvoorzitter Bart Meerdink opent Voice Markting & Chat in 1 Day.

Quirine van walt meijer
Quirine van Walt Meijer
User Experience Designer

Het aantal 'connected devices' groeit exponentieel door en maakt wereldwijd het leven van steeds meer consumenten gemakkelijker. Wat betekent dit echter voor het marketing vak en de opkomst van 'conversational commerce'?

Namens Microsoft vertelt Quirine van Walt Meijer, UX Designer, meer over de komende impact van Conversational AI & Voice Design voor hun Enterprise klanten.

Marion Mulder
Marion Mulder
Specialist Chatbots, Voice Assistants, AI & AR

Meestal hoor je cases waar het gaat om sales optimalisatie of call reductie. Maar wat nou als dat bij jouw organisatie niet van toepassing is (of in ieder geval niet het belangrijkste doel) zoals bijvoorbeeld bij een ziekenhuis of zorginstelling. Wat bieden deze tools dan voor mogelijkheden? (Best veel!)

Tijdens deze sessie neemt Marion je mee langs voorbeelden uit de zorg en deelt lessen die zij de afgelopen jaren geleerd heeft.

11.20 - 11.45 uur

Sam Warnaars
Sam Warnaars
Principal Consultant Innovation

In 2020 zet de snelle opmars van apparaten met spraakfunctionaliteit zich onverminderd voort. Voice is niet langer iets waarvoor je een speciaal apparaat aanschaft, het zal ook steeds vaker in de apparaten zitten die je koopt, soms zelfs zonder dat je er erg in hebt. Tegelijk zal het bedrijfsleven op zoek blijven naar de goede toepassing van spraak in de communicatiemix met de doelgroep.

Sam Warnaars, oprichter van Open Voice, een 'meetup' voor voice professionals, vertelt er graag meer over in zin boeiende sessie met actuele insights. Tevens geeft hij een kijkje in de toekomst; waar staan we over 3 jaar? En waar kan elke marketing en communicatie professional alvast rekening mee houden?

Suzanne Marino
Suzanne Marino en Badal Marhé
Interpolis

Tijdens hun presentatie geven Suzanne Marino en Badal Marhé 10 praktische tips over het implementeren van Conversational AI in een complexe organisatie met veel verschillende systemen. Suzanne deelt ook resultaten van de Neuro usability tests. Badal deelt ook nog zijn inzichten over welk proces je kunt volgen om daadkrachtig te implementeren. Ook de voor-en nadelen van Natural Language Processing/AI worden toegelicht.

Dit duo mag je niet missen!

12.30 - 13.15 uur

Frank Smit
Frank Smit
Chief Operating Officer

De tevredenheid van klanten én medewerkers is steeds vaker afhankelijk van de inzet van chatbots met software zoals Google Dialogflow. Frank Smit, Chief Operating Officer bij OBI4wan, gaat in zijn presentatie in op het eigen chatbot platform.

Hij laat in een praktische demonstratie onder andere zien hoe de flow aan de achterkant er uit ziet en hoe API's binnen een dag gekoppeld kunnen worden. Kortom, hoe kun je via slimme chatbots voor een efficiëntere service zorgen en de CX binnen jouw bedrijf verbeteren!

michiel doetjes
Michiel Doetjes
Online Marketeer bij Hogeschool Saxion

Groeiende concurrentie op de (hbo) onderwijsmarkt vraagt om een heldere en duidelijke positionering. Bij Hogeschool Saxion bereiden we studenten voor op een wereld die constant in verandering is. De beroepen van vandaag kunnen over een aantal jaar radicaal anders zijn. Met de belofte ‘Get Ready for a Smart World’ laat Saxion zien dat je tijdens je studie vaardigheden en skills krijgt aangereikt waarmee je klaargestoomd wordt voor jouw beroep van de toekomst.

Binnen deze strategie past ook de pilot met een chatbot die Saxion vorig jaar heeft opgezet en Michiel Doetjes, Online Marketeer, vertelt tijdens deze sessie over de eerste resultaten en over wat dit betekent voor een meer traditionele organisatie als een hogeschool. Hij wordt daarbij ondersteund door Daan Loohuis die namens Adwise de technische en projectmatige ontwikkeling heeft verzorgd.

14.50 - 15.15 uur

Mark van en Ende
Mark van den Ende
Teamleider Proces Consultants Greenchoice

Greenchoice levert uitsluitend bosgecompenseerd gas en wil Nederland samen groener maken. Alle CO2 uitstoot van het gas dat ze leveren compenseert deze energiemaatschappij via wereldwijde bosprojecten. Ze hebben inmiddels al meer dan 2 miljoen bomen aangeplant.

Mark van den Ende, teamleider proces consultants, is vorig jaar gestart met een Virtuele Assistent. Tijdens zijn sessie geeft hij aan wat de aanleiding was om een intuïtieve koppeling te bieden tussen een gebruiker en hun systeem. Wat is dan de doelstelling, waar moet een spraakassistent aan voldoen en bijdragen? Hoe heeft Greenchoice dit aangepast en wat hebben ze geleerd? Tijdens deze praktijkcase vertelt Mark al deze zaken en geeft naast concrete tips ook de voorlopige resultaten weer. En natuurlijk de laatste inzichten over de continue optimalisatie van hun virtuele assistent WATT...